Pages

Tuesday 17 July 2012

Akhirnya....

"Ibu...ibu..." guest what?
Dengan bangganya diumumkan neesa da tak panggil ibu cikgu lagi.. Neesa da pandai panggil IBU... seronok je dengar mulut comel tu da start petah bercakap.

Dan sejak umur da 2 tahun ni, neesa da pandai terima arahan dan faham dengan keadaan persekitaran die. Bile neesa da abis makan, kalau ade plastik atau sampah kat tangan die, ibu suruh buang kat tong sampah die akan terus ke dapur dan letak kat plastik sampah. Dan lagi satu bile nak mandi. Lepas buka baju n seluar, die akan bawa baju kotor die dan masukkan dalam bakul baju kat luar. Mula-mula tu macam tak percaya sangat sebab takut die campak je kat dapur tu. So ibu pun pelan-pelan ikut die bile die ke dapur nak buang sampah atau letak baju kat bakul. Memang betul ape yang die buat dan maknanya die da faham apa yang ibu arahkan..

Neesa ade perangai baru. Suka nak 'engok' (tengok) apa yang kite buat samada ibu tengah masak, basuh kain, kemas rumah or anything la yang ibu atau baba buat. yang bestnye die akan cakap ' nak engok... nak engok..' kalau dengar die punye bunyi tu memang kelakar.. .banyak perkara yang die nak explore lagi lepas ni.

* lepas ni nak latih neesa masak nasi plak.. boleh la ibu relex.. hahahaha...



amboi menjeling plak..


pose manja kat tangga



tengah layan upin...ipin


ni sebenarnye da round ke 3. neesa taknak turun..
kesian baba kene turun beli tiket lagi.. hahahaha

1 comment:

Anonymous said...

Dia tu ada combination of strong will and yet boleh berlembut to compromise..